Zprávy z akcí

EYE 2016

Čeští účastníci na EYE 2016 (foto archiv Michaly K. Rocmanové)

Evropské setkání mládeže na půdě Evropského parlamentu (EP) ve Štrasburku (European Youth Event 2016, EYE) se odehrálo na konci května, já se však na začátek vrátím ještě o něco zpět. Poslední den minulého roku mně byla nabídnuta možnost se na tuto akci společně s dalšími lidmi za Českou radu dětí a mládeže podívat. Rozhodnout jsem se však měl do půlnoci. Byl jsem rád, že jsem tu nabídku dostal a řekl si, že když je možnost, rád se připojím a pojedu. A tak o několik měsíců později stojím ve čtvrtek po obědě na Zličíně u naší dodávky, seznamuji se s lidmi, s kterými jedu a které vidím poprvé a těším se na to, co mě čeká.

Sbližuje nás společná dlouhá cesta a „veselá“ příhoda – jak jinak nazvat výměnu kola kdesi na německé dálnici. A pak už Francie, Štrasburk, ubytování v nádherných apartmánech, pozdní večeře a dobrou noc – ať jsme na zítřek odpočatí.

Ráno začíná EYE. Ještě před oficiálním zahájením nás náš vedoucí výpravy Honza Cieslar bere na prohlídku prostor Evropského parlamentu – kanceláře europoslankyně, sněmovního sálu Hemicycle i střešní terasy (výhled na město je nádherný). Po zahájení a uvítání účastníků začíná celodenní kolotoč přednášek, diskuzí, workshopů. Naše skupinka se pomalu rozděluje a zmenšuje, jak každý míří na své aktivity, aby se záhy zase rozrostla o nové známé. Večer pak trávíme procházkou historickým centrem města a debatou o nás, našich organizacích, ve kterých působíme, o EYE a o EP celkově.

V sobotu ráno se kolotoč roztáčí nanovo. Další přednášky, workshopy, diskuze a bohatý program. Oběd v místní restauraci, návštěva stánků s programem a diskuzemi v YO! Village. Odpoledne ještě rychle do města, poslat nezbytné pohledy z cest a nakoupit dárečky domů. Večer nás čeká koncert a potom už jen noční cesta domů. Ráno jsme už zpátky v Praze, odkud se všichni rozjíždějí domů.

Bylo to krásné, škoda že tak krátké. Velké díky ČRDM za zorganizování a zajištění cesty a všem, co se podíleli na letošním EYE.